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Title: ESTRATEGIAS DE MERCHANDISING PARA LA COMERCIALIZACIÓN EFECTIVA DEL MERCADO MODELO DE LA CIUDAD DE AMBATO
Authors: Carrión Mena, Estefany Carolina
Ortiz Coloma, Hernán Paúl
Pérez Barral, Osmany
Pacheco, Franklin Rodrigo
Keywords: MERCHANDISING
VENTAJA COMPETITIVA
COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR
Issue Date: 2017
Abstract: The present research work makes a socio-economic diagnosis, together with the problems that arise when positioning itself in the mind of the consumer; this information is based on a field study, applied in the facilities of the organization and the competition. The final product detailed practical solutions; based on the trends, needs and demands of customers; having the bibliographical support raised in the theoretical framework. With this, it is desired to achieve the loyalty of the buyers by means of the competitive advantage as it is the differentiation of presentation and service, with an efficient purchase process, increasing the profitability of the partners. The problem lies in internal factors; the visual image of the jobs is not good, on the other hand the hygiene that is handled is not correct, the merchants have a low academic level, and present deficiencies when negotiating with their clients. The methods used in this modality of study are mixed, with the combination of the qualitative and quantitative approach. Through phenomenological research the social reality is analyzed together with an observation sheet, while surveys were conducted in order to have solid information to identify the variables that influence the decision making of the purchase. The results obtained, concluded that the market has a similarity with its competence, structure, presentation and service, thus giving a low positioning, highlighting the importance and urgency of implementing strategies of merchandising both seduction and visual
Description: El presente trabajo de investigación realiza un diagnóstico socio-económico, junto a los problemas que se presentan al momento de posicionarse en la mente del consumidor; esta información se basa en un estudio de campo, aplicado en las instalaciones de la organización y de la competencia. El producto final detallada soluciones prácticas; cimentadas en las tendencias, necesidades y exigencias de los clientes; teniendo el sustento bibliográfico planteado en el marco teórico. Con ello, se desea lograr la fidelización de los compradores por medio de la ventaja competitiva como es la diferenciación de presentación y servicio, con un proceso de compra eficiente, incrementándose la rentabilidad de los socios. El problema está en los factores internos; la imagen visual de los puestos de trabajo no es buena, por otra parte la higiene que se maneja no es la correcta, los comerciantes tienen un nivel académico bajo, y presentan deficiencias al momento de realizar negociaciones con sus clientes. Los métodos usados en esta modalidad de estudio son mixtos, con la combinación del enfoque cualitativo y cuantitativo. Por medio de la investigación fenomenológica se analiza la realidad social junto a una ficha de observación, a la vez se realizaron, encuestas con el fin de tener información sólida para identificar las variables que inciden en la toma de decisiones de la compra. Los resultados obtenidos, concluyeron que el mercado tiene una similitud con su competencia, en estructura, presentación y servicio, dando así un bajo posicionamiento, destacando la importancia y urgencia de implementar estrategias de merchandising tanto de seducción como visual.
URI: http://repositorio.pucesa.edu.ec/handle/123456789/2200
ISSN: 2550-679X
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