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Title: DIAGNÓSTICO DEL USO DE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT EDUCATIVOS EN LA CIUDAD DE AMBATO
Authors: Suárez Altamirano, Vicente Alfredo
Medina Chicaiza, Ricardo Patricio
Freire Aillón, Teresa Milena
López Sevilla, Galo Mauricio
Keywords: CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
GESTIÓN CON CLIENTES
SATISFACCIÓN DEL ESTUDIANTE
Issue Date: 2017
Abstract: Customer relationship management poses its own challenges for educational institutions. The objective of this research is to diagnose the use of customer relationship management education in the city of Ambato-Ecuador, and to derive the analysis to an institution where, based on the SWOT diagnosis, it was possible to construct aligned strategies to the implementation of the CRM to be applied in the institution based on a particular reality. The problem is based on the deficient management of student care, whose causes are due to management processes that are not established for students, by the administration and an inadequate communication system. The research is quantitative, because it examines data in numerical form, with statistical tools; and it is qualitative to explore social relations, thus, it is verified as results that 71% of seven Institutes Technological Superior of the city of Ambato, do not give the adequate importance to the monitoring of the satisfaction of the students in the educational services. Contrasting with 100% that shows interest in having CRM for student care.
Description: La gestión de relaciones con los clientes plantea sus propios desafíos para las instituciones de educación. El objetivo de esta investigación es diagnosticar el uso de Customer Relationship Managment educativos en la ciudad de Ambato-Ecuador, y derivar el análisis a una institución en donde, a partir del diagnóstico FODA, se construyan estrategias alineadas a las que persigue la implementación de los CRM para aplicarse en la institución basadas en una realidad particular. El problema se sustenta en la deficiente gestión de atención a estudiantes, cuyas causas se deben a procesos de gestión no establecidos de atención a estudiantes por parte de la administración y un inadecuado sistema de comunicación. La investigación es cuantitativa, porque examina datos de forma numérica, con herramientas estadísticas; y es cualitativa por explorar relaciones sociales, así, se comprueba como resultados que el 71% de siete Institutos Tecnológicos Superiores de la ciudad de Ambato, no dan la importancia adecuada al seguimiento de la satisfacción de los estudiantes en los servicios educativos. Contrastando con un 100% que muestra interés por disponer de CRM para atención de estudiantes.
URI: http://repositorio.pucesa.edu.ec/handle/123456789/2294
ISSN: 2550-679X
Appears in Collections:II Congreso: CIENCIA, SOCIEDAD E INVESTIGACIÓN UNIVERSITARIA

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