Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.pucesa.edu.ec/handle/123456789/2310
Title: MODELO DE GESTIÓN ACADÉMICA EN EL AULA INSTITUTOS TÉCNICOS - TECNOLÓGICOS SUPERIOR EN ECUADOR
Authors: Olvera Morán, Mariuxi Yomaira
Plaza Quizhpi, Jorge Christian
Tobar Litardo, John Enmanuel
Keywords: ESTRATEGIAS
PROCESOS AÚLICOS
EVALUACIÓN DOCENTE
Issue Date: 2017
Abstract: The teaching strategies are the procedures technical activities and methods used by the teacher to lead the learning process, in this paper describes the steps to be followed from the point of view of teachers, to achieve the objectives in each component theoretical in the classroom. Said process should focus on integration for the generation of knowledge by implanting in the future professionals the valuation of the specialty and the desire to return to the classroom to learn more. However, it is imperative that the human being keeps diverse thoughts from the psychopedagogical approach, therefore several of these students enjoy a chair under a traditional methodology while others look for a more interactive and unconventional section, where the teacher implements methodologies with base to constructivism, where the teacher and the student work together and develop this knowledge.
Description: Las estrategias de la enseñanza son los procedimientos, actividades tecnicas y metodos que emplean el maestroa para conducir el proceso de aprendizaje, en el presenta trabajo se describe los pasos a seguir desde el punto de vista del docentes, para llegar a cumplir los objetivos en cada componente teorico en el salon de clases. Dicho proceso debe enfocarse en la integración para la generación de conocimiento implantando en los futuros profesionales la valoración de la especialidad y las ganas de regresar a las aulas para aprender más. Sin embargo, es imprencindible que el ser humano guarda pensamientos diversos desde el enfoque psicopedagogico, por lo tanto, varios de estos estudiantes gozan de una catedra bajo una metodologia tradicional mientras que otros buscan una seción mas interactiva y poco convencional, donde el profesor implementa metodologias con base al constructivismo, donde el docente y el estudiante trabajan en conjunto y desarrollan asi conocimiento.
URI: http://repositorio.pucesa.edu.ec/handle/123456789/2310
ISSN: 2550-679X
Appears in Collections:II Congreso: CIENCIA, SOCIEDAD E INVESTIGACIÓN UNIVERSITARIA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Modelo de G.pdf238,65 kBAdobe PDFView/Open
OFICIO DE RESPONSABILIDAD PONENCIAS II.pdf376,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.