Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://repositorio.pucesa.edu.ec/handle/123456789/642
Título : | Avoiding language transfer through collacations in the english classroom |
Autor : | Rivera Simba, Sylvia Mariela López Villacrés, María Fernanda |
Palabras clave : | DIPLOMA SUPERIOR EN METODOLOGÍAS COMUNICATIVAS DEL IDIOMA INGLÉS LANGUAGE TRANSFER, COLLOCATIONS, ACQUISITION, SLA |
Fecha de publicación : | 2011 |
Editorial: | Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ambato |
Citación : | López Villacrés, María Fernanda. (2011). Avoiding language transfer through collacations in the english classroom . TESIS (Diploma Superior en Metodologías Comunicativas del Idioma Inglés) - Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Departamento de investigación, Posgrado y Autoevaluación. |
Abstract: | this work offers valuable information about the second language acquisition, the interference of the first language and collocations in English. These topics have a great importance for teachers for English as a second language acquisition, in this case the Englis language. It offers definitions of essential terms like language tranfer and collocations, therefore the reades can understand the topics and formulate their own conclusions about them. The final chapter contains some example of activities that can be executed in the classroom for the teaching and learning process of collactions |
Resumen : | 1. Second language acquisitions 2. Collocation 3. Activities 4. Conlusions and recomendations |
URI : | http://repositorio.pucesa.edu.ec/handle/123456789/642 |
Aparece en las colecciones: | Material para Diplomado Superior en Metodologías Comunicativas del Idioma Inglés |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
85056.pdf | DOCUMENTO A TEXTO COMPLETO | 301,22 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.