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Title: FUNDAMENTACIÓN TEÓRICA SOBRE EL MARKETING SENSORIAL
Authors: Medina Chicaiza, Patricio
Quispe García, Joselyn
Freire Aillón, Teresa Milena
López Sevilla, Galo Mauricio
Keywords: MARKETING SENSORIAL
SENTIDOS
EXPERIENCIAS
CLIENTES
Issue Date: 2018
Abstract: The objective of this paper is to make a theoretical compilation of sensorial marketing where the cognitive behaviors and emotions of the consumer respond to the stimuli created by the companies. A methodology of this type of marketing was carried out and the dimensions from the perspective of several authors. In this way, it was concluded that sensory marketing is a process of experiences related to sensations and emotions where the consumer responds to stimuli, rather than reason. Therefore, this topic is important for each company that seeks to optimize strategies focused on the client.
Description: El presente trabajo tiene como objetivo realizar una compilación teórica del marketing sensorial donde las conductas cognitivas y emociones del consumidor respondan a los estímulos creados por las empresas. Se realizó una metodología de este tipo de marketing y las dimensiones desde la perspectiva de varios autores. De esta forma, se concluyó que el marketing sensorial es un proceso de experiencias relacionadas con sensaciones y emociones donde el consumidor responde a los estímulos, más que a la razón. Por ello, esta temática es importante para cada empresa que busca optimizar las estrategias enfocadas hacia el cliente.
URI: http://repositorio.pucesa.edu.ec/handle/123456789/2608
ISSN: 2550-679X
Appears in Collections:III Congreso: CIENCIA, SOCIEDAD E INVESTIGACIÓN UNIVERSITARIA

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